21 november 2016

Afscheid Hettie Zeilemaker – raadslid in Marum

26 oktober heeft Hettie Zeilemaker een punt gezet achter haar raadswerk. Door een combinatie van privé omstandigheden en haar werk is het niet langer mogelijk dit te combineren met het raadswerk. Dit besluit respecteren we maar jammer is het wel. Door het vertrek van Hettie  dreigden we veel kennis te verliezen over de participatiewet en de jeugdzorg. Gelukkig  blijft ze op de achtergrond beschikbaar om kennis over te dragen en haar opvolgster, Henrica Bergsma, in te werken over deze onderwerpen. Hettie was raadslid voor de PvdA in Marum sinds maart 2010.

De raadsvergadering begon met het afscheid van Hettie, ze is flink in het zonnetje gezet. Als eerste was er een toespraak van de burgemeester waarin hij Hettie beschreef als een rustig en evenwichtig persoon en waarin hij Hettie loofde om de rol die zij gespeeld heeft bij de oprichting van de voedselbank. Daarna kreeg Hettie volgens goed gebruik een miniatuur versie van het ‘mantsje van Marum’ uitgereikt.

Daarna was het woord aan Hans Koenders, fractievoorzitter. Hij bood Hettie namens de fractie een stoel met de Friese Vlag aan, om haar een steuntje in de rug te geven op haar nieuwe werkplek in… Friesland.

Als laatste kwam Hettie zelf aan het woord. Zij vertelde met veel enthousiasme over haar nieuwe baan en sprak haar vertrouwen uit in haar opvolgster, Henrica Bergsma. Daarna ging zij in op de hoogtepunten uit haar carrière als raadslid in een paar woorden: herindeling, het centrumplan, en asielzoekerscentrum.

hettie2

Wij willen vanaf hier Hettie bedanken voor haar grote inzet voor haar werk als raadslid en voor de PvdA fractie Marum.